Politica de returnare

             

                Produsele achizitionate la distanta:

                Achizitii persoane fizice:


                Produsele achizitionate la distanta se pot returna conform OUG 140/2021. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, in termen de 5 zile de la denuntarea contractului, folosind acelasi serviciu de transport cu care s-a facut expedierea. Base Trading SRL va inapoia contravaloarea comenzii in cel mult 14 zile de la data de receptionare a produselor. Suma inapoiata, cat si conditiile de returnare, nu includ cheltuielile de transport. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, sigilii interne rupte sau deteriorate, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri etc. Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acestei comenzi.

 

                Produse excluse, fara drept de returnare:

                Produsele comandate si ridicate direct de la sediul/magazinul Base Trading SRL (acestea au posibilitatea de a fi verificate si de a li se testa functionalitatea la receptie).

                Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna decat daca sunt sigilate/ cutia nedeschisa/ cutia nu prezinta urme in interior ca a fost deschisa:

  1. Licente software;
  2. Consumabile (acumulatori, cartuse imprimanta etc);
  3. Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena (produse de ingrijire/ igiena personala, casti);
  4. Produse configurate / livrate pe comanda, dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar (extensii de garantii, servere non-standard, produse care nu se afla in oferta curenta a Base Trading SRL);
  5. Servicii (testare, asamblare, montare componenta sau orice alt serviciu listat in categoria Servicii prestat catre consumator);
  6. Produse de continut digital care nu sunt livrate pe suport material (aplicatii software, inclusiv jocuri, livrate printr-un link de download si cheie de activare).


                Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.



                Definitia contractului de vanzare (art. 2, 5.): orice contract in temeiul caruia profesionistul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atat produse, cat si servicii.

                Incheierea contractului are loc in momentul emiterii facturii fiscale si nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmarii automate de primire a acesteia.

                Art. 12 mentioneaza ca exercitarea dreptului de retragere pune capat obligatiilor partilor contractuale. Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

                Prevederile OUG 140/2021 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii asa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protectia consumatorilor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

                Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de incaltaminte, nu sa il poarte.

                Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

                Procedura de retragere din contract:

                Exercitarea dreptului de retragere:

                Consumatorul informeaza Base Trading SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular retur persoana fizica sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.

                Obligatiile care revin Base Trading SRL

                Rambursarea integrala a sumelor primite ca plata, inclusiv costurile livrarii (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard). Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata rezonabil aplicabile (in cazul platii numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consumator). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face face in termen de 14 zile lucratoare de la receptionarea produselor.
 

                Obligatiile care revin consumatorului

                Produsele sunt inmanate Base Trading SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 5 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suporta costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar in ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor.


                Achizitii persoane juridice:

                Aceasta procedura se aplica persoanelor juridice , dar si persoanelor fizice ale caror perioade legale de retur au expirat)

                Puteti solicita returul de produse in urmatoarele cazuri:

                1. Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru inlocuire sau rambursarea integrala a contravalorii (in cazul in care produsul nu mai este disponibil).

                2. Produs nefunctional in primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la receptie. In cazul in care produsul achizitionat a fost livrat nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, in urma notificarii scrise sau prin prezentarea la sediu in termen de 48 de ore de la primirea produsului

                3. Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandam sa refuzati receptia lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat si se poate intocmi un proces verbal impreuna cu reprezentantul firmei de curierat in care sa fie mentionata starea coletului din momentul livrarii. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral in momentul in care intrati in posesia fizica a produsului. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare. In cazul in care se utilizeaza un transportator insarcinat de catre consumator, riscul este transferat in momentul livrarii produselor catre transportator.

                4. Produse livrate gresit. In cazul in care s-a livrat alt produs decat cel comandat.

                Returnarea produselor in cazul persoanelor juridice nu intra sub incidenta vreunei legi, iar acceptul returului de catre firma noastra nu reprezinta o obligatie. Raspunsurile la cererile de retur aferente acestui punct vor fi oferite tot pe e-mail in termenul mai sus mentionat. Raspunsul pozitiv sau negativ va fi oferit in functie de mai multi factori, principalii fiind perioada trecuta de la data maxima in care se putea returna si starea produsului.

                Procedura de returnare este identica ca in cazul persoanelor fizice, adica este obligatorie transmiterea pe e-mail a formularului mai sus prezentat.

                Cererile de returnare a caror perioada trecuta de la data receptioanarii produselor depaseste 20 de zile nu vor fi analizate si vor fi refuzate, cu exceptia produselor care sunt sigilate.      

                In cazul persoanelor juridice (sau a tuturor asocia?ilor, organiza?ilor, societ??ilor, etc., care sunt înregistrate în baza unui cod fiscal), returnarea fizica a produselor se va face in maximum 3 zile calendaristice de la confirmarea return?rii) iar perioada maxim? de returnare a baniilor este de 30 de zile. 


                Returnarea baniilor se va face doar prin ordin de plata, indiferent de modalitatea de plata initiala.


                NU SE POT RETURNA URM?TOARELE CATEGORII DE PRODUSE: 

                a. Produse fara ambalajul original si complet, asa cum a fost livrat (pachet complet, asta insemnand si suportii de polistiren sau carton care au rolul de protejare al produsului)


                b. Produse care prezint? modific?ri fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi sau care nu respect? termenii de garan?ie;


                c. Produse care nu respect? termenii certificatului de garan?ie;


                d. Software, licen?e desigilate (Sisteme de operare, aplica?ii, antiviru?i etc.), jocuri desigilate, extensii de garan?ie desigilate; licen?e electronice (software/aplica?ii PC, Android etc.) - odata transmise electronic, nu se pot returna;


                e. Sisteme PC, laptopuri, ultrabookuri, servere cu sisteme de operare preinstalate, care au suferit modific?ri la sistemele de operare (inclusiv activarea licentelor OEM de catre utilizator), iar acestea nu se pot aduce la starea ini?ial? (reinstalarea unor alte sisteme de operare, coruperea acestora din pricina utilizatorului);

                f. Telefoane mobile, smartphone-uri, tablete, sisteme de naviga?ie, MP3/4 playere, CD/DVD auto cu sistemele de operare schimbate fa?? de cele din fabric? (rootarea dispozitivelor - acest lucru contravine condi?iilor de garan?ie ale produc?torilor);


                g. Consumabile desigilate (cartu?e, tonere, riboane etc.);


                h. Imprimante/multifunc?ionale/aparate de fax care au cartu?ele/tonerele desigilate;


                i.Servere sau accesorii pentru acestea; 

               
                j. Produse aduse pe comenzi speciale;


                k. Produse susceptibile a se deteriora sau expira rapid;


                l. Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protec?ie a s?n?t??ii sau din motive de igien? ?i care au fost desigilate de cump?r?tor;


                m. Produse de îngrijire personal?, igiena casei sau personal?, accesorii medicale desigilate;

                n. Produse identice desigilate în cazul achizi?ion?rii mai multor buc??i (in acest caz se accepta o singura bucata desigilata);


                o. Produse primite cadou la alte produse doar cu condi?ia unei noi achizi?ii;


                p. Produse consumabile, care prin natura lor, odat? desigilate nu pot fi revândute sub nici o form?.

                Produsele care prezint? defec?iuni sau vicii de fabrica?ie (nu defecte cauzate de utilizator, care contravin termenilor de garan?ie) în termen de 48 de ore de la recep?ie vor fi înlocuite (f?r? alte costuri - în limita stocului disponibil ?i cu condi?ia ca produsul s? fie pachet complet exact ca în momentul ridic?rii sau livr?rii) cu condi?ia notific?rii în scris la adresa de e-mail de mai jos. În cazul în care nu se respect? condi?iile de returnare, produsul va intra în regim normal de garan?ie.

                Produsele aferente unor comenzi care au dep??it perioada de returnare se pot accepta doar cu penalizare aplicat? la valoarea de achizi?ie. Valoarea penaliz?rii va fi calculat? în func?ie de adaosul produsului ?i eventualele pierderi legate de o vânzare a produsului ca un produs resigilat. Valoarea minim? de penalizare este de 10%. Decizia de acceptare sau returnare va fi transmis? pe e-mail împreun? cu valoarea de penalizare, dup? recep?ionarea cererii de retur. Termenul maxim de r?spuns este de 48 de ore (2 zile lucr?toare). Termenul de returnare al banilor în cazul în care perioada de returnare a fost dep??it? este de maximum  30 de zile.

                Costul transportului produselor de la Base Trading SRL catre client si de la client catre Base Trading SRL revine in responsabilitatea clientului

                DATE RETURNARE:

                Produsele vor fi returnate (pachet complet, a?a cum au fost primite ?i dup? caz împreun? cu produsele cadou) conform celor de mai jos:

                Base Trading SRL (BaseT.ro) - Departament Service & Retur

               
                Str. IL Caragiale nr. 5, Ploiesti, Judet Prahova, cod postal:100015


                Telefon : 0244-511810 ; E-mail : office@basetrading.ro


                Este recomandat ca produsele s? fie returnate direct la sediul nostru sau prin curier rapid, îns? ele se pot returna ?i prin po?t?. Produsele returnate prin curier nu se vor trimite cu RAMBURS. Returnarea banilor aferen?i comenzilor returnate prin curierat se va face prin transfer bancar sau mandat po?tal.